Total Pageviews

Sunday 13 March 2011

Tak Layakkah aku Bahagia?

9 SEPTEMBER 2010/29 RAMADHAN

Tak sabarnya aku rasa nak beraya, sebab this year aku beraya kat kuantan. Walaupun beraya tanpa abah dan mama, tapi aku tetap excited sebab Farah and family raya kat kuantan gak. So dapat lah aku beraya dengan dia.. Haish,kalau nak dikira balik,hampir setahun tak jumpa.. sebab die busy study,same la dengan aku.. Harini aku berdoa "jangan lah tumbuh jerawat,esok nak raya rumah dia ni" Betapa excitednye nak beraya rumah yang tercinta..

10 SEPTEMBER 2010/1 SYAWAL

Aku bangun agak lewat,xpepasal kene bebel ngan abah. Bangun jea dari tidur,aku terus mandi & pakai baju melayu yang buat pertama kali aku beli sendiri "guna duit MARA". Lepas siap mandi,aku buat rutin raya aku la,pergi masjid tunaikan solat sunat AidilFitri. Then balik rumah,salam adik-adik,mama ngan abah. sebab diorang nak balik terengganu,so tinggal la 3 teruna dirumah. tp apa ku kesah,aku nak beraya rumah sidia. Pagi ni aku gerak g rumah sedara mara,sampai pukul 11,lepas 2 aku balik rehat then g masjid untuk solat jumaat. Baiknye aku,padahal kat KL slalu Miss jumaat. Balik jea solat jumaat,aku meseg dia cakap nak datang rumah. dia cakap,datang la.


Kat Rumah Dia

Sampai jea depan rumah dia,aku terus call cakap dah sampai then dia jemput aku masuk rumah. Perghh,satu keluarga dia datang jamu aku. rasa cam raja plak,dah la ku datang sorang. aku pun mula makan,sambil ditemani dia. Aku xsegan pun,sebab dah selalu datang makan kat rumah dia.. Macam-macam kami berborak,sampai 1 part 2. Aku rasa cam hati aku kene toreh,kenapa dia cakap kat aku hari ni? ni kan raya? ataupun dia fikir,raya untuk maaf memaafkan so ni la peluang dia cakap kat aku yang family die nak kawinkan dia? Ya Allah,besarnye dugaan kau untuk aku. Dari mula aku tersenyum,tiba-tiba senyum aku direntap oleh ayat tu. Nak jea aku cakap "awak janji nak tunggu saya,awak janji nak kawin dgn saya!! kenapa awak buat saya macam ni!" tp aku kelu.. cuma aku boleh kata,jangan la kawin lg awal lagi la..
Tapi die boleh senyum jea,ataupun die dah lupa janji dia kat aku? Ya Allah,rasa cam nak nanges jea mase 2..

Jengx3

Tiba-tiba adik dia meluru,then cakap.. Kakyong,dok dekat sikit dgn abang. nak amik gambar,aku cuma senyum. Then aku mintak izin balik,die izinkan. Bekas bakal mak mertua aku datang,dihulurnya duit raya.. Aku xnak amik,tp FARAH suh amek.. So amek jea la.. Aku pun balik dalam keadaan sedih berbaur marah! MAK,dorang jahat!!

4 comments:

  1. urmmmm....quite interesting.....sedih cter nih....
    tapi tak pe r.....allah tu sentiasa akan carikkan yang terbaik untuk kita....olie doakan agar fake temui owg yang benar2 cintakan fake....:)))

    ReplyDelete
  2. Tah,rase cam dah xnak caye kat org dah..

    ReplyDelete