Total Pageviews

Sunday 13 March 2011

Diary Kebodohanku


1 April 2010

Aku ingatkan  hadiah paling berharga pada tarikh keramat tu adalah panggilan daripada ex-aku untuk wish my birthday,sedangkan hadiah yang paling berharga pada hari itu adalah dia. Seorang insan yang sedari tadi memandang tepat pada wajahku dengan senyuman,dia hanya memerhatikan aku tersenyum membaca meseg dari teman-teman mengucapkan selamat untuk ulang tahun kelahiran aku. Sepatutnya aku sedar,tidak ada insan lain yang se”sweet” dia. Tidak ada insan yang mengambil berat tentang aku seperti mana dia mengambil berat tentangku.

1 Mei 2010

Aku bahagia disamping dia,hari demi hari aku bersama dia. Detik demi detik aku merindui dia,minit demi minit aku menanti panggilannya. Cuti semester membuat aku angau,cuti semester membuatku terseksa merindui dia. Tapi,egonya aku. Walaupun rindu,tapi aku tidak menghantarkan sekeping pun pesanan padanya. Ya,mungkin ada. Tp sekadar selamat malam,egonya aku kerna tidak mengakui rasa sayangku padanya. Kini,aku sedar betapa sayangnya aku padanya. Namun segalanya sudah terlewat.

1 July 2010

Aku masih teringat senyum terakhir yang dia lemparkan padaku pada malam tu. Egonya aQ,kenapa aQ xmembalas senyuman 2. padahal malam 2 adalah malam ulang tahun kelahiran dia,sepatutnya aku melayan dia sepertimana dia melayanku di malam ulang tahun kelahiran aku.. tp aku tidak,aku buat perangai malam 2. Mana janji ku? Mana hadiah yang dia mintak? Xbanyak,hanya ciuman tanda penghargaan aku padanya.. tapi,apa yang aku buat? Merajuk tanpa sebab? Kalaulah aku tahu malam 2 adalah malam terakhir aku dan dia. pasti aku akan memeluk erat dia,aku akan cium dia sepuasnya.. aku rindukan dia..

1 August 2010

Aku terus menanti dia,aku terus mengharap peluang seterusnya tiba,tapi sia-sia. Bodohnya aku,mengharapkan bulan jatuh keriba,menanti bunga mekar kali ke dua. Tidakkah aku sedar,hatinya sudah tawar padaku. Aku bukan lagi keutamaannya,aku hanyalah sejarah.

31 August 2010

Esok,1 September 2010 genaplah sebulan lagi penantian sia-siaku. Dan berulanglah kebodohan aku,aku menulis perkataan yang tersusun ini dengan harapan dia membacanya. Aku melukis impianku supaya ia menjadi kenyataan,bodohkan aku? Inilah dikatakan,manusia enggan menghargai sesuatu sewaktu mereka memilikinya namun akan sedar pentingnya sesuatu itu setelah kehilangannya. Walaupun ramai yang memintaku supaya bertentang empat mata untuk menyelesaikan masalah ini,namun bagiku. Yang berlalu biarlah ia berlalu. Yang pergi tetap akan pergi,hidup haruslah diteruskan. Selamat hari raya sayang,maafkan dosa-dosaku!


Mungkinkah sejarah berulang?
Mampukah aku sabar menanti?
Terserah pada takdir..
Aku merinduimu~

No comments:

Post a Comment